Friday 2 September 2016

Cara Didikan Ibu Garang Agar Anak Jadi 'Orang'

Assalamualaikum w.b.t.. Semasa kita belum menjadi ibu bapa, mana la kita faham kenapa Ma Abah kita macam ni, tapi Ma Abah orang lain macam tu kan.. Budak kecil for sure la suka banding-banding kan atau bercakap sesama mereka bagaimana keadaan mereka dengan ibu bapa mereka.. Dan semestinya cara didikan ibu bapa ni sangatlah berbeza.. Mereka mesti ada cara didikan mereka  yang tersendiri..

Tak semua ibu bapa menggunakan pendekatan terlalu garang mendidik anak sehingga rotan  dan sebagainya.. Tapi ada yang gunakan kaedah itu bila perangai anak tu sememangnya memerlukan cara itu.. Ada ibu bapa yang tak pernah memukul anak jika anak melakukan apa-apa kesalahan tetapi anak itu still berjaya.. So, cara didikan anak ini bergantung kepada ibu bapa itu sendiri dan keadaan anak itu sendiri..

Tapi dibawah ni Eraz letakkan Cara Didikan Ibu Garang Agar Anak Jadi 'Orang' yang ada di page Dato' Dr. Haji Mohd Fadzilah Kamsah.. So, korang leh try cara-cara ini.. 


4 comments:

  1. Salam Jumaat…Sally singgah ni haaa~

    Setiap manusia tu lain-lain caranya..yakin abg eraz pun sama! :)

    best of luck jd ayah yg terbaik!

    ReplyDelete
  2. bab paksa tidur awal tu memang dkna buat kat mikhail.. hahahaaa.. kadang kesian gak, dia nak main tapi kena tidur. bukan apa, kita sebagai mak pikir esok hari nak kena bangun awal pagi hantar ke rumah pengasuh, kalau tidur lambat nanti letih lesu, meragam kat rumah orang. Lebih rala mak marah anak daripada tengok anak kena marah dengan orang lain..

    ReplyDelete
  3. ya. tak sama macam zaman kita dibesarkan. Zaman sekarang pengaruh sangat luas.

    ReplyDelete
  4. mak lisa pun garang. hehe tpi lisa degil

    ReplyDelete

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.